top of page
Αναζήτηση

Η Restorative Yoga (Γιόγκα Αποκατάστασης) στην Iyengar Yoga


Εικόνες από τα μαθήματα Iyengar Yoga στο Yoga Hall


Ποιός είναι ο ορισμός της Γιόγκα Αποκατάστασης;


Η Γιόγκα Αποκατάστασης έχει παθητική και διαλογιστική μορφή. Εστιάζει στην αναπνοή και επιτρέπει στο σώμα να απαλλαγεί από την ένταση. Στην γιόγκα αποκατάστασης παραμένουμε στην κάθε θέση για παρατεταμένο χρονικό διάστημα. Συχνά χρησιμοποιούμε βοηθήματα γιόγκα για να εξασφαλίσουμε την σωστή θέση του σώματος.


Στην Iyengar Yoga υπάρχουν ορισμένες θέσεις (asanas) και αλληλουχίες θέσεων που αναγνωρίζονται ως θέσεις ανάρρωσης και αποκατάστασης: στήριξη ώμων με την χρήση καρέκλας, πίσω κάμψεις με την χρήση καρέκλας, στήριξη κεφαλής στα σχοινιά τοίχου, κ.ά.

Στα μαθήματα Iyengar Yoga που δεν είναι αμιγώς Restorative, συνήθως συμπεριλαμβάνεται μία θέση αποκατάστασης κάθε φορά. Ο δάσκαλος μπορεί να προτείνει περισσότερες παραλλαγές των κλασσικών θέσεων σε μορφή restorative, με την χρήση βοηθημάτων (yoga props), στην περίπτωση που ο μαθητής/μαθήτρια έχει κάποιον τραυματισμό, φυσική αδυναμία, ή βρίσκεται σε εγκυμοσύνη.


Το μάθημα μπορεί επιπλέον να προσαρμοστεί ανάλογα με την ψυχολογική κατάσταση των μαθητών. Σε περιόδους στρες ή έντονης κόπωσης, οι θέσεις αποκατάστασης μπορεί να είναι συχνότερες. Οι θέσεις γιόγκα έχουν άμεση επίδραση στην φυσιολογία του σώματος και στην ψυχολογία. Οι όρθιες θέσεις ενεργοποιούν και τονώνουν το νευρικό σύστημα, ενώ οι ανάστροφες θέσεις το ηρεμούν.


Η ανάγκη για φροντίδα της υγείας μας έχει γίνει πιο έντονη μετά την εμπειρία της πανδημίας. Πόσοι από εμάς νιώθουμε ότι δεν έχουμε αρκετό χρόνο για αυτό;


Ο BKS Iyengar είχε αναφέρει ότι όταν κάνουμε συστηματική πρακτική, ο χρόνος προκύπτει. Αν δώσεις στον εαυτό σου την ευκαιρία να κάνει γιόγκα έστω για 5-10 λεπτά την ημέρα, αυτό θα εξελιχθεί σε μεγαλύτερα διαστήματα πρακτικής.


Δοκίμασε να μπεις στην Adho Mukha Svanasana (ο σκύλος που κοιτάζει προς τα κάτω) στηρίζοντας το κεφάλι σε ένα μαξιλάρι bolster. Στη συνέχεια μπες στην θέση της Uttanasana (πρόσθια κάμψη) στηρίζοντας το κεφάλι σε bolster ή σε καρέκλα. Η τοποθέτηση του κεφαλιού χαμηλότερα από το στήθος, βοηθάει στο να στραφεί η προσοχή και η ενέργεια προς τα μέσα. Αυτό επηρεάζει την σχέση μας με τον χρόνο, αλλά και με τον κόσμο ευρύτερα.


Η Γιόγκα Αποκατάστασης προσφέρει πολλά οφέλη σε όποια κατάσταση και αν βρισκόμαστε – είτε σε περίοδο ασθενείας είτε σε περίοδο καλής υγείας. Κάθε φορά απευθύνεται σε διαφορετική ανάγκη. Το γεγονός ότι στην Γιόγκα Αποκατάστασης το σώμα στηρίζεται σε βοηθήματα, δεν σημαίνει ότι η πρακτική είναι εύκολη ή ξεκούραστη. Στην Iyengar Yoga δίνεται μεγάλη έμφαση στην σωστή τοποθέτηση και ευθυγράμμιση του σώματος. Με την λάθος πρακτική, οι πνεύμονες μπορεί να συμπιέζονται και το σώμα να έχει στραβώσει.


Ποια είναι η διαφορά ανάμεσα στην Γιόγκα Αποκατάστασης και την Πρακτική Ελέγχου της Αναπνοής (Pranayama);


Στις θέσεις αποκατάστασης χρησιμοποιούμε τον απαραίτητο εξοπλισμό για να πάρει το σώμα την σωστή μορφή της θέσης. Στην πρακτική της Pranayama, επικεντρωνόμαστε στην αναπνοή και στο πώς θα την χρησιμοποιήσουμε μέσα στην asana. Συχνά η διδασκαλία της Pranayama ξεκινά βάζοντας τον μαθητή σε θέσεις αποκατάστασης, και εστιάζοντας στο διάφραγμα, τον λαιμό και το κεφάλι. Στο τέλος κάθε μαθήματος Iyengar Yoga, η προσοχή εσωτερικεύεται και επικεντρώνεται στην φυσική αναπνοή, καθώς μπαίνουμε στην θέση της Savasana.


Το στούντιο Yoga Hall είναι εξοπλισμένο με μία μεγάλη συλλογή από εξειδικευμένα βοηθήματα Iyengar Yoga που σας βοηθούν να εξελίσσετε την πρακτική σας.


Η συλλογή περιλαμβάνει: Τοίχο γιόγκα με σχοινιά, κουβέρτες, τουβλάκια, ζώνες, bolsters, και ποικίλα ξύλινα yoga props (viparita dandasana bench, viparita karani box, halasana bench, setu bandha bench, tall stool, quarter round blocks, triangle blocks, T-blocks, wooden planks, stump set, backbender, simhasana box, mini trestle, forward bender, knee wedges).


Για κρατήσεις θέσεων, επιλέγετε τον παρακάτω σύνδεσμο:

58 Προβολές0 Σχόλια

Πρόσφατες αναρτήσεις

Εμφάνιση όλων

Testimonial

Comments


bottom of page